Συνάντηση της Τέχνης με την Ποίηση
Η Λογοτεχνία πέρα από μορφή επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης αποτελεί πρωτίστως πεμπτουσία της Τέχνης και εξύμνηση του Ωραίου. Η αξιοποίηση της Τέχνης κατά την επαφή των μαθητών/-τριών με την Ποίηση, όπως σύγκριση εικαστικού και ποιητικού έργου, εικαστική έκφραση, μουσική, ζωγραφική, σύνθεση ποιημάτων από τα ίδια τα παιδιά και καταγραφή των συναισθημάτων τους στοχεύει στην καλλιέργεια της δημιουργικότητας, της αυτενέργειας, του πειραματισμού και της ενεργητικής συμμετοχής τους.
Έτσι, στο πλαίσιο του μαθήματος της Ν.Ε. Λογοτεχνίας οι μαθητές/-τριες δύο τμημάτων της Β΄ Λυκείου, αφού χωρίστηκαν σε ομάδες, αναζήτησαν ένα έργο ζωγραφικής από τη διαδικτυακή Συλλογή έργων της Εθνικής Πινακοθήκης και στη συνέχεια προσπάθησαν να το συνδέσουν με τους στίχους κάποιου ποιήματος. Στην αναζήτηση σχετικών ποιημάτων τους βοήθησε και η Τεχνητή Νοημοσύνη, καθώς με τις κατάλληλες οδηγίες που έδωσαν τα παιδιά στο ChatGPT κατάφεραν να βρουν το ποίημα που τους άρεσε περισσότερο.
Οι εργασίες των μαθητών/-τριών παρουσιάστηκαν στην ολομέλεια και αναρτήθηκαν σε χαρτόνια στις τάξεις τους. Η δράση αυτή φάνηκε να τους χαροποίησε και να τους έφερε σε γόνιμη επαφή τόσο με το λογοτεχνικό είδος της Ποίησης όσο και με την Τέχνη.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία Τσατήρη – Φιλόλογος.